thailand

Kanske jag skulle blogga lite nudå. Ska försöka komma ihåg allt vi har gjort i thailand, är inte helt säker dagordningen o allt, ja eller vad man ska säga.

Måndag landade vi i phuket vid 5 på morgonen tror jag, då tog vi taxi till hotellet vilket tog ungefär 40 minuter. Var ganska rädd där i taxin eftersom att det var vänstertrafik och dom körde lite tokigt kanske. När vi kom fram så började det krångla där, dom sa att dom inte hade fått våran bokning. Och sen att vi inte kunde checka in förrän klockan 12. Då satt vi oss och väntade, till slut ringde vi fritidsresor och då fick vi rummet vid 9 eller något sånt.
När vi hade fått rummet så gick vi nog ner och badade typ direkt, och låg och sola. Marcus använde inte solkräm så han brände sig ganska rejält. Efter det la vi oss ner och råkade somna i 3 timmar eller något.
När vi vaknade gick vi ut på stan och shoppade lite efter gatorna. Åt på en restaurang med typ arabisk mat, haha eller vad det nu var. Jag tog en tugga och sen trodde jag att jag skulle spy eller nåt. Så vi gick och köpte chips och sedan gick vi tillbaka och beställde room service, tog en pizza var. Den var konstig och smakade inte direkt pizza, men det var bättre än den tidigare maten iallafall.

Nu orkar jag nog inte ta dagordningen för jag kommer inte riktigt ihåg vilka dagar vi gjorde vad och så vidare, hade inte nån vidare koll på vilken dag det var riktigt. Men vi gick till stranden på tisdag och låg där, badade och sånt där. Gick runt på stan. Sedan har vi varit och skjutit med revolver, och marcus har skjutit med två andra, kommer inte ihåg vad dom pickadollerna hette, hehe. Jag skakade väldigt mycket efter att jag hade skjutit, haha, var lite nervöst och svårt. Han sa när jag var klar "i don't think she understand", haha, jag var svin dålig.
Sen for vi också till en strand som heter karon beach där var det betydligt lugnare än i patong, och mycket skönare. Där körde vi vattenskoter och solade och badade. Såg två maneter i vattnet också, var lite fränt, fast blev nog mest rädd. Var egentligen ganska dyrt å hyra en vattenskoter. En halvtimme för 2000 bath, vilket är typ 400 kr. Sen tror jag inte ens vi körde en halvtimme, körde nog bara en kvart, då vinkade han in oss.

Sedan har vi varit till phuket town och varit i ett stort köpcenter. Lite trisst att det var "dyrt", egentligen var det inte det men för att vara i thailand var det dyrt kanske, men då var det också äkta kläder och sånt så, ja. Vi satt mest bara där då när vi var klar, åt på mc donalds och sånt där, sen for vi tillbaka till hotellet.

Efter gatorna var dom flesta försäljare och sånt skit jobbiga, man vågade knappt kolla in i ett klädstånd för att man var rädd att dom skulle ropa efter en att man skulle komma in och bla bla. Sedan stod det skräddare över hela gatorna och låtsades bli kompis med en, typ "finland?" - sweden. - aaha! tjenatjena, hur är läget?" och då ville dom bara att man skulle komma in i deras affär o försöka få en att dom skulle sy kläder åt en. En skräddare ville ha en snus, han fick en och tuggade på den, mysigt.

Vi hittade också till slut svenska restauranger vilket gjorde allt mycket lättare att äta. Vi åt t.ex på harrys. Vilken lättnad det var när man hittade den, var helt underbart att äta nåt som gick att äta.
Frukosten vi åt på hotellet varje dag var ingen höjdare, fyfan. En dag åt jag ägg och bacon och det gick ner, men jävlar vad jag blev dålig i magen, vilket jag har varit typ varje dag. Så det var väll mindre kul. Tror inte det är mycket mat jag ätit som fått stanna i magen.

Sen vet jag inte riktigt vad jag ska berätta mer, har sett några äckliga kackerlackor och varit livrädd att dom skulle ligga i sängen, men såg ingen i rummet så det var ju tur det. Tittat thailändsk tv varje dag också.
Sen har vi mest solat och badat och bara myst och tagit det lugnt. Fått thailändsk massage i en timma också, jävlar va skönt det var och jävlar va ont det gjorde ibland, fyfan! Men den natten sov man gott.

resten får ni kika på facebook :) nu ska jag iväg och jobba snart, vilket känns jävligt jobbigt efter att man varit ledig. fy! men det går fort. pussåkram på er!