blablabla..

woopps. nu har jag varit dålig på att blogga här igen. men har varken haft tid eller ork, har varit sjuk och jobbat och blabla..
det har inte hänt något speciellt dom senaste dagarna, jag har fyllt år, är jätte tacksam för alla presenter och för alla som kom och gratta mig. ingen 20 års fest har jag än haft, känns lite tråkigt.. men vem vet, kanske om någon helg?

har också fått telefonsamtal från vårdcentralen. finally har dom hittat något, om man får säga så? känns dumt o säga så också. för kanske inte ska hurra direkt. har fått något som kallas för struma, vilket min mamma och min syster också har. jag vet knappt något om det, det lilla jag läst och det lilla dom sagt är vad jag vet.
det finns 2 typer av struma, under produktion och över produktion. jag har fått under produktion, vilket betyder att jag går på lågvarv (?), jag går upp i vikt och bla bla. sjävla struman är väll att ämnesomsättningen inte längre funkar som den ska (eller inte alls, fattar inte), så man får medecin för det, tror det är väldigt många som får äta medecin hela livet tyvärr, sen är det sköldskörteln det är fel på. är väll sköldskörteln som styr en massa i kroppen tror jag, bland annat ämnesomsättningen.
sen blir man tydligen deprimerad, orolig, nervös, skakig, man får hjärtklappningar, bla bla..

det jag tycker är så konstigt är att jag inte tycker jag har dålig ämnesomsättning, okej den kanske har blivit sämre på senare dagar men det måste ha varit nyligt jag fått det här, för så många kilo har jag nog inte gått upp i vikt.
men det är skönt att jag vet att det är något, för det värsta för mig är att jag gått och mått illa dag ut och dag in, fyfan! nu har jag börjat äta levaxin så det har faktiskt blivit något bättre redan efter 6 dagar.
stubinen är också ganska kort, men det går väll över.
för några dagar sedan kändes det här jätte jobbigt, men jag ska ju vara glad att vi hittat nåt. så att jag får vara glad och må bra.



nu blev det långt, men jag ville bara skriva det! :)
nu jobbar jag också ganska mycket igen, längtar efter ledighet! vill fara iväg med marcus och bara mysa, helst utomlands. fasen vad skönt det hade varit. men några månader bort kanske det blir, hade varit underbart.



nu har jag också varit och köpt hyllor, vart inge speciellt, bara 2 mindre vita tavelhyllor. vi har också köpt hatthylla, och på onsdag kommer våran sängram och våran byrå från ikea! åh det är så kul att inreda.. jag ska fota bilder på onsdag när vi har monterat ihop allt så får ni se hur det blidde :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback