Blablabla

Imorse kändes det jätte jobbigt att vakna, jag kände bara att jag ville ligga kvar.. sen så låg jag och ångestade mig över att jag hade risketta idag, ja eller hur.... Fan vad irriternade när man trott hela tiden att man har risketta idag, och vipps så får man reda på att det var igår. sådär, bra jobbat sanne! och 350 kronor fattigare, och ingen risketta rikare, fanfanfan! så får göra det där om 2 veckor eller nåt.

Vi har köpt en tv till sovrummet, och idag satt marcus upp den! så skönt att kunna ligga där och titta film och bara ta det lugnt. Sedan har marcus mormor gett oss en kyl & frys i inflyttningspresent, så idag har marcus hämtat den från elon. Så himla snällt av henne! hon är så gullig.. Var ju också välbehövligt. Jag undrar just hur många år dom här kylen och frysen stått här, har för mig att vi hade såna i huset på mosebacke när jag var liten, så kanske 15-20 år gamla? hehe... Sen funkar frysen och kylen skit! Frysen kan man ha öppen max 10 sekunder, annars börjar den lysa rött, vatten i hela kylen typ, ja blabla..

Jag vill fara på kvällsöppet på stan, hoppas att frida tänker få sitt arsel till stan då..




Förövrigt så känner jag mig så förbannad på hur vi tjejer blir "behandlade", vet inte vad jag ska kalla det. Jag är fan upprörd, igår vart jag så upprörd att mitt hjärta slog i ett, för det är fan hemskt.
Vi tjejer ska banta oss ner till en nivå där vi nästan är anorektiker, för då är vi perfekt....? Tjejerna ska stå på omslaget av en killtidning halvnaken, poserandes på nåt sexigt sätt. Våra tjejtidningar pryds inte av killar som står och trycker handen över kuken?, får jag fråga varför det är så? VARFÖR i helvete är det så?

Varför är det alltid halvnakna tjejer i college filmer? killarna är dom som ska vara så jävla grym och får knulla alla. Varför inte tvärtom? Massa nakna killar som går omkring och ska spela sexig medan tjejerna står och skryter om alla jävla ligg de fått? Men hade det varit så, då hade ju tjejen varit en riktig jävla hora? eller??
Ligger en kille med halva stan är han ju en kung, gör tjejen så, då är man ju stämplad för iallafall flera år framåt, för den som ligger med alla.

Är bara så jäääävla trött på detta jävla ideal, alla komplex, hur alla tar åt sig, även jag. När man ser människor ha ätstörningar i 10 års ålder, det är ju helt sjukt.. Det är som att vi tjejer är som nå slags dockor, jag vet inte. Vi ska se ut som några, vi blir behandlade som om vi vore skit. Men också, så är det ju människor själv som bestämmer om dom vill bli plåtad med pattarna helt fria och sen visa upp det för hela världen. Men det är väll kanske en osäkerhet det också, eller bara självförtroende, vad fan vet jag. Är bara arg, less!

Finns det någon som håller med mig? jag får då fan bara magont av att tänka på det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback