Dag 11, Mina syskon

Jag har världens finaste syskon, fast det tycker nog alla om sina syskon säkert.






Marie är en väldigt omtänksam person som verkligen bryr sig i allt och alla. Hon är en sån som får dåligt samvete av nästan allting. Säger hon något "illa" om någon, så drar hon snabbt tillbak det. Hon tycker och tänker nog fint om dom flesta, om dom nu inte är riktiga idioter mot henne.
Hon är den lugna tjejen, när vi var mindre trodde man nog aldrig att det var jag som skulle bli den som sprang runt och hade mig, för när vi var små så stod marie för det. Men sen böt vi roller, jag gick från den lugna och blev lite mer energisk eller vad man ska säga, haha, och så tvärtom!
Hon kan tygla sitt humör väldigt lätt också, förstår ibland inte hur hon lyckas. Det var hon som alltid försökte stoppa mig när jag och pappa börja bråka, "ids inte sanne, säg inte emot", vad pappa än sa åt Marie så var hon ändå tyst och ignorerade, kanske därför jag alltid fick bråka också?
Hon är väldigt rädd för det mesta, flyga, att malmberget ska rasa ner blabla. Och är också ganska mesig, när hon t.ex piercat sig, ni ska se hennes miner! haha. En gång gjorde hon hål i tungan, när piercaren hade gjort hålet så sa hon åt henne "TA BORT DET", så hon hade hålet i ja, max 5 minuter? Hålet var redan gjort, men men....
Jag kan nog vara ganska elak med henne ibland, och jag vill verkligen inte det och menar aldrig något illa med det. Kan vara otrevlig, kanske inte elak. Men säga saker jag inte tänker på när jag är på dåligt humör och bara vara allmänt otrevlig. Det är jag inte stolt över, men på nåt sätt har jag fått in i huvudet att hon eftersom hon är min syster och hon kanske förstår då bättre och tar allt med en nypa salt. Glömmer kanske bara ibland att hon också kan ta åt sig.
Hon har ett hjärta av guld.




Min bror Fredrik, jaja, han har döpt om sig men för mig är han då inte någon Varg. Fredrik är tvilling med min syster Sara.
Han är en väldigt speciell person, tror inte det finns någon djupare person än honom faktiskt. Herregud allt han pratar om, jag förstår inte allt alla gånger kanske om man säger så. Han är hursomhelst väldigt fin på insan, ja och utsidan också såklart! Han bryr sig också väldigt mycket om alla omkring sig, om hur andra mår, om världen, ja.. Han bryr sig om mycket. Han tänker nog på saker som man själv aldrig funderat över.
Han är nog innerst inne en ganska rädd person, man kan tro han är så hård men insidan är nog mjukare än så.
När vi var små så var vi livrädd för han nästan, så när vi hade kalas så samlade vi alla våra kompisar utanför hans rum då han inte var hemma. På väggen hade han en stor kniv av något slag, jag och marie vågade gå in och visade alla kompisarna "KOLLA KNIVEN!!! :OO" och ingen vågade ju kliva in i rummet, haha.
Han har gift sig för lite mer än 2 år sedan, med en tjej som heter Varja. Hon är nog bland det bästa som hänt Fredrik, och dom är hur fina som helst tillsammans!
Jag träffar tyvärr väldigt sällan han, kanske 1 gång på 3 år eller något sånt om ens det. Så jag vet egentligen inte så mycket hur han är nu.. Men han är min bror och är en väldigt fin sådan! När vi var små och gick på bäckskolan så varnade han alltid mig och Marie att inte gå ner till bäcken när vi hade rast, han sa det nog varje dag. Så han var nog ganska rädd om oss.


Sara är en väldigt sprallig och glad person som nog är ganska lik oss alla. Vi är nog ganska lik varann hon och jag, vi har iallafall båda en stubin som är väldigt kort, och vi har nog ungefär betett oss likadant när vi varit i 14 års åldern t.ex. Sen tycker vi om samma saker, kläder blabla.
Hon är också väldigt omtänksam och bryr sig om alla.
Hon har också världens finaste son som heter William, som är 7 år nu redan.
Sara jag och marie kan ha riktigt kul ihop eftersom att vi alla kan hålla på och dumma oss. När jag och marie var yngre så hängde vi alltid i sara och anders lägenhet, käka godis, titta film och spelade in webcam filmer. Sen när dom flytta till hus så for jag alltid dit efter skolan, för dom hade ju disney channel, hahah.
Sara skulle nog alltid ställa upp för en, om det är något som hänt eller om man behöver hjälp så vet man att hon ställer upp i alla lägen. Hon har gjort jätte mycket för oss. Fixat både min och maries studenfest i deras hus t.ex, och när vi bodde hos kalla i 1an så erbjöd hon alltid sig att vi kunde få bo där om vi ville.
Hon är lätt att prata med och förstår nog en i alla lägen.
Jag och marie har nog alltid sett upp till henne när vi varit mindre och velat vara som henne, haha.
Jag tror hon också är mycket mjukare på insidan än vad hon verkar ibland.
Man kan alltid skratta med henne och hon har nästan alltid något roligt att berätta, ibland kanske man heller inte kan tro hon snart fyller 30 då hon ibland har ett beteende som en 16 åring ;) haha nee, hon är bara rolig.




för mig är dom världens bästa syskon



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback