comeeean!

-5 kilo är bra tycker jag, jag kommer inte ihåg när vi började? är väll kanske 7 veckor sedan. Så det är bra gjort! Fick en kommentar av mormor igår "du är så mager, snart försvinner du", så vill jag ju inte att man ska se det, så vill jag inte se mig själv heller. Men vi vet ju att mormorar (haha, så kanske man inte säger) och såna är bra på att se det så;) för mager är jag inte!

Men nu vill jag mer satsa på att röra på mig, få mer muskler och bara må bra. Jag vill inte sluta med lchf, jag vill leva efter det för jag mår så mycket bättre, det dåliga är, som mormor också sa, att man kanske rasar i vikt för mycket även om jag nu inte vill det. Så jag kanske får äta mer kolhydrater helt enkelt. För när vi är riktigt strikta med lchf så äter vi knappt några kolhydrater alls.
Jag & marcus prata igår om att gå över till gi, och det blir nog mest troligt det nästa vecka. Gi och lchf är väll ungefär samma sak, bara det att i gi får man äta t.ex alla grönsaker, man får äta frukt, nötter, och även äta fullkornspasta och sånt ibland. Tror helt klart det är en livsstil (vill inte säga diet för det är ingen diet för mig) som man kan leva efter, och inte ger upp lika lätt, som man kanske gör med lchf. Tror det är bättre på många sätt och vis också, nyttigare vet jag inte. Men med lchf så vet man kanske inte, okej att studier är gjorda och allt. Men jag tror att från person till person så vet man inte, en del kanske får sämre värden medans endel får så mycket bättre. Jag själv tror ju bara på det bättre, eftersom att jag mår så mycket bättre, men man vet som sagt inte. Ska jag tänka långsiktigt så tänker jag på gi.


Vilket svammel en del människor kan tycka att detta är... Jag tycker verkligen inte det! Jag tycker det är kul. Jag tycker att så länge man mår bra av det så är det jätte bra! :) Och det är vad jag strävar efter, ett hälsosamt liv.


Idag har vi tagit en prommis, förbi tipsta och sen gick vi till marcus farmor och drack te och bara prata. Sen har vi gått hem, handlat, lagat soppa, varit till mormor och grattat min morbror.. Är väll ungefär vad jag har hunnit med idag. Imorgon väntar jobb, och jag ska jobba vääääldigt många dagar i rad..







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback