Kliande hårbotten!!

Jag håller på att bli galen på min hårbotten, eller på mitt hår överhuvudtaget egentligen. Min hårbotten kliar som satan och idag märkte jag att jag fått sårskorpor i nacken och jag har ingen aning om varför jag fått så mitt i allt. Jag har googlat lite och läst att stress kan göra det, ja vad är det stress inte gör med en.. Och jag är ju som sagt en väldigt stressad person. Håller på att bli knäpp vissa veckor, i perioder sover jag verkligen skit numera! Jag vaknar, drömmer, är stressad till och med när jag sover ibland. Jag har som bråttom att vakna? Blir lite frustrerad då jag inte vet vad jag ska göra åt det. Finns väll säkert mycket som man kan göra åt det, men är inte så bra att ta tag i det. Vill verkligen inte att det ska bli en ond cirkel. Tror också det har att göra med struma. Min mamma har också struma, och hon har varit dötrött hela sitt liv och sovit och sovit, ibland är jag skiträdd att jag också ska bli så. Vadfan, jag som alltid haft så mycket energi, det är grymt tråkigt att ha gått och blivit trött. Fast det är väll kanske livet det här också, man är äldre och jobbar, och ja allt det där.
O det här med hårbotten så har det säkert också med shampoot att göra, fast jag vet inte varför jag skulle få det först nu då om det är nåt shampoo jag är känslig mot?
 
Jaja. Nu ska jag jobba förmiddag torsdag och 11-18 på fredag, sedan på lördag så ska vi åka till luleå och sova över natten. Gå på stan och shoppa, förhoppningsvis hitta lite julklappar och julpynt. Är en evighet sedan vi var iväg känns det som, även fast det var någon månad sedan bara så känns det så, för jag är van vid att jag och marcus åker iväg tillsammans rätt ofta. Men det finns väll kanske inte så mycket tid och pengar då man repat/repat köket.
 
I helgen så tapetserade vi klart det lilla som var kvar, nu är det iofs en våd kvar typ men vi måste spackla ett hörn och slipa det innan vi kan sätta upp tapeter där, blir säkert nästa veckas projekt eller kanske om man hinner i helgen. Sedan har vi lister och tak i "ena delen" kvar, och lite småfix som måla lite här och fixa lite där.. Det känns som att det aldrig tar slut och lister är så jävla tråkigt! Nu när vi åker till luleå ska vi också svänga förbi boden och köpa ett köksbord på mio som vi hittat, det kommer bli superfint :)
 
Nu ska jag dona med någonting, sedan kanske frida kommer och hälsar på mig, sen duscha och sova!
 
 
 
 
 
var sån fin himmel här i måndags



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback