alltåallt

sitter och lyssnar lasse och känner lugnet bara, det är sällan jag ens gör det längre, sätter mig ner och lyssnar musik och bara tar det lugnt.
igår var vi ut och firade tessi, jag marie och tessi satt hemma hos mig och sedan åkte vi på olles, var tråkigt tyvärr, och jag vart så illamående så jag åkte till robin och jag och marcus for hem.
det är som kul å vara ut då och då men jag tycker inte om att vara ut ofta, jag hatar dagen efter och jag blir alltid så jäkla svullen och känner mig bara allmänt fet ful och äcklig efter haha. så känns det alltid som att det tar flera dagar innan det försvinner. på sommarn så tycker jag det är mysigt å va ut :)
 
nåja, allt går annars bra. jag har vart lite rädd i flera dagar att jag ska bli sjuk men än så länge har jag klarat mig, jag brukar vara sjuk så ofta så man "väntar" bara på att det ska smälla till :s jag har ingen lust att vara sjuk nu, jag vill kunna träna!
och åh det är så roligt att jag börjat träna på riktigt, otroligt skönt att ha det som rutin, och det gör mig glad! och det viktigaste är ju att jag har kul :) jag till och med längtar vissa dagar till att åka och gymma. jag försöker ligga på 6-7 pass i veckan, låter kanske mycket men då är 3 av dom dagarna fotboll, 2 av dom är dessutom bara 45 minuter, och sedan 3-4 dagar gym så jag tycker inte det är så farligt ändå. fast man får ju inte glömma bort att vila, men jag och tessi brukar göra så att vissa dagar när jag har fotboll så tränar jag först fotboll och sen åker vi direkt till gymmet, perfekt då man redan är uppvärmd:) men vila det hinner jag då alltid med, blir ändå 1-2 vilo dagar.
 
jag försöker ju alltid äta efter lchf, men jag har vart så jävla trött på det på senaste tiden så vi har käkat vanlig mat bara, men jag tänkte försöka börja imorgon igen. bara så jäkla trisst när man tröttnar på det för ibland blir det bara så jobbigt när man måste variera heeela tiden utan att bli less. egentligen har jag inga problem med att utesluta bröd och sånt, kan ibland vara trisst att t.ex inte ha pasta till, men det är bara grejen att allt blir så tjatigt, för man ids bara inte stå och göra blomkålsmos varje dag, kålrotspommes eller baka något bröd, man har inte tid eller lust.
fast det gör inget egentligen, det får va en sån där när-jag-har-lust grej, bara jag mår bra så!
 
är sjuukt trött nu, tror jag och marcus ska kika one tree hill och bara mysa och sen sova! jag är så glad att jag har min marcus. tänk att den där människan har färglagt hela mig, gjort mig till någon så mycket starkare, modigare, gladare, ja allt. han har då fått mig att inse och våga så mycket, så oj! tacksam för det varje dag, att jag får spendera mina dagar med han, dela mitt liv med han :) det är guld värt för mig.
 
hejdå!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback